Sonntag, 5. Februar 2012

my order arrived



Ich habe bei Douglas einen Mac Lippenstift Shy Girl und den Mac Powder Blush Margin bestellt und hab dazu 3 Proben erhalten: Estée Lauder Sumptuous Extreme Lash Multiplying Volume Mascara, Prada Infusion d' Iris (Parfum) und eine Foundation von Clinique: Repairwear laser focus! Ich finde, dass es sich schon lohnt, bei Douglas zu bestellen und ich hab mich sehr über die Proben grefreut, die ich sogar vorher auswählen konnte!

I ordered a Mac Lipstick in Shy Girl and Mac Powder Blush in Margin at Douglas! I also got some samples: a Clinique foundation (Repairwear laser focus), Prada Infusion d'Iris (EdP) and Estée Lauder Mascara 
(Sumptuous Extreme Lash Multiplying Volume Macara). I am very happy about these samples <3

Shy girl

Shy girl in comparison to Hue (flash)

  Shy girl     Hue                             

Swatch: Shy girl (left) and Hue with flash

and without flash, I would say Shy Girl looks a bit brown but it's peachy!

Mac Margin (without flash and sorry for my nails -.-)

with flash

from below: Shy gril, Hue and Margin


MAC Shy Girl:

Generell bin ich mit dem Lippenstift sehr zufrieden und mag das Finish (Cremesheen), aber ich hatte mir die Farbe etwas heller vorgestellt (Im Sommer bestimmt perfekt^^)! Oft wird Shy Girl mit Hue verglichen! Ich finde allerdings, das Shy Girl wesentlich dunkler ist und einen Frost-Schimmer hat! Ich mag Hue eigentlich lieber an mir, aber er hängt immer nach einer Weile in meinen Lippenfältchen und setzt sich unschön ab! Das hab ich mit Shy Girl nicht, aber wirkt er auch nicht immer so Nude wie ich es gerne hätte! Ich finde aber eine Kombination aus beiden Farben schön: Shy Girl wird durch Hue heller und wirkt peachy-schimmernd! Das mag ich sehr! :) Ich werde bald ein Swatch vom Endergebnis auf meinen Lippen machen - Versprochen! :)

All in all, I really like my Shy Girl and especially the finish (Cremesheen) but I was hoping it would be much lighter on my lips (certainly, it will look perfect in summer with tanned skin^^)! Maybe I'm just too obsessed with Nudelips but I thought it would be like Hue, just peachy! It has a light frost shimmer and it's moisturizing which I like about it but I wish it would be more nude! I have some problems with Hue, because after a while it's in my wrinkles and it looks like I have chapped lips although I have not! I don't have such problems with Shy Girl so I just mix both colors! A combination of Shy Girl and Hue is perfect for me - it's peachy with a hint of light pink an shimmer and not that frosty like Shy Girl! I will do some swatches on my lips!!


MAC Powder Blush Margin:

Ich mag meinem ersten Blush von Mac sehr gerne und kann ihn definitiv weiterempfehlen! Die Farbe würde ich als rosanen Pfirsischton mit einem goldenen Schimmereffekt beschreiben. Ich finde, bei meiner gebräunten Haut gibt Margin einfach einen schönen Glow und ich verwende ihn in Kombination mit meinem innig geliebten Soleil Tan de Chanel Bronze Universel von CHANEL <3!! Vorher habe ich nur den Bronzer von Chanel benutzt, aber mit Margin entsteht einfach nochmal ein anderer Effekt und es wirkt nicht nur bronzy!

I really love my first blush by Mac and I can recommend it, I would describe it as a shade of peach and pink with a bronzy glow effect! I think it looks good on my tanned skin... particularly, in combination with my beloved Soleil Tan de Chanel Bronze Universel by CHANEL it looks gorgeous! Altogether it gives an awesome glow and defines my cheeks.

MAC Margin


CHANEL Soleil Tan de Chanel Bronze Universel




MAC Margin (left) and Soleil Tan de Chanel




Kommentare:

  1. I really want to buy Shy Girl as it looks really natural, at the moment I have Fanfare which is my ultimate favourite lipstick!
    http://oliviadollydaydream.blogspot.com/

    AntwortenLöschen
  2. You should buy it if you want to have a natural color! I really start loving it <3...I will do a swatch on my lips so you can see how it looks!

    AntwortenLöschen